Khamis, 22 Oktober 2009

Luahan hati..

Posted on 8:55 PG by STuDio hArdwaRE




Hamparan
langit merah-kemerahan
Pendangan di akhir wajah siang
Menukau mata memandang
Bayu laut menyusuk tubuh kelesuan
Burung-burung pulang kesarang
Setelah penat mencari rezeki

Aku
Masih duduk mengelamu
Disebalik tirai besi dan dinding batu
Sambil di buai abun-abun
Kenangan bahari duka mustapaku

Kalau
Dulu tangan ini manpu memberi
Berketi laksa kenikmatan pada ku
Tapi kini terkurung dalam kegelapan ku
Dulu kaki ini manpu menjelajah selurah perusuk dunia
Tapi kini terpason dalam tuntutan hawa nakfu ku

Aku
Menggunakan kelebihan kekuatan diri
Untuk membuli sahabat lemahku
Menjadi raja kezaliman dalam kegelapan
Diri ku sendiri
Tapi aku lupa pelanduk selalu terlupa akan
Perangkap tapi perangkap tidak lupa akan
pelanduk

Aku
Pahat kisah ku ini bukan untuk
Ditiru dicontohi tapi untuk menjadi dinding dan sempadan
Agar tidak alpa dijalan terang
Penyesalan ku sudah terlambat sinar mentari
Telah tebenan di ufut barat aku baru terkapan-kapan
Di dunia buli ku
Baru ku sedar bertapa tingginya perketi mulia
Bertapa agungnya nilai perikemanusia
Bertapa indahnya nilai persahabatan sejati setia
Tapi semua itu di hujung senja



                                                             

No Response to "Luahan hati.."

Leave A Reply